“8 Temmuz 2018 günü saat 17.00 sıralarında Uzunköprü - Halkalı arasında 6 vagon, 362 yolcu ve 6 personel ile seferini yapan 12703 nolu trenin Balabanlı - Çorlu arası 162. kilometrede seyri sırasında dizide bulunan 5 vagonun raydan çıkarak devrildi ve resmi açıklamalara göre 24 vatandaşımız hayatını kaybederken, 338 vatandaşımızın da yaralanmıştır.
Yaşamını yitiren vatandaşlarımıza rahmet, yakınlarına ve halkımıza baş sağlığı diliyoruz. Yaralılarımızın da bir an önce sağlıklarına kavuşmalarını diliyoruz. Bu arada birçok yaralıyı traktörleriyle hastanelere götüren ve kurtarma ekiplerini olay yerine taşıyan köylüler ile kurtarma, sağlık hizmetleri gibi aşamalarda bulunan herkese teşekkürlerimizi bildiririz.
Kaza sonrası basında yayınlanan fotoğraflar ile kazanın oluş nedeniyle ilgili yapılan açıklamalarda, aşırı yağış sebebiyle menfez altı toprak kayması sonucu tren kazası meydana geldiği ifade edilmiştir.
Demiryolları, raylar ile rayları taşıyan traversler ve bunları taşıyan sağlam bir zemin üzerine yerleştirilmiş balastlardan oluşması gereken bir ulaşım sistemidir. Basında yayınlanan fotoğraflardan anlaşılan, eski bir menfez üzerine yapılan dolgunun yağışın etkisiyle boşalması üzerine ray ve traverslerin boşlukta kalması ve rayların doğrusallığını kaybederek tren tekerlerinin raylardan boşluğa çıkması ile vagonların devrilmesi ile katliama sebep olan kaza oluşmuştur. Büyük olasılıkla kazaya neden olduğu öngörülen bu durumla ilgili olarak, öncelikle yapılması gerekenin demiryolu sisteminin (ray hattı) su, deprem gibi doğa olaylarının neden olabileceği kaza risklerine karşı sağlam bir zemin yaratılmasıdır.
Bu kaza sadece sonucu göstermektedir. Nedenleri, projeler aşamasından başlayarak, teknik gerek ve şartların yeterince belirlenip belirlenmediği, işin ve müteahhitlik hizmetlerinin kontrolünün dolayısıyla kamusal denetimin yerine getirilip getirilmediği konuları detaylandırılarak incelenmelidir. Sıraladığımız tüm aşamalarda yetki ve sorumluluk Ulaştırma Bakanlığındadır.
İstanbul Halkalı ve Tekirdağ Muratlı arasında yer alan tren yolunun “menfez bakım ve taş duvar işleri” ihalesi ödenek tahsis emri çıkmadığından iptal edildiği bilgilerine karşılık, "En son yılda bir kez yapılması gereken kontroller nisan ayında, yakın bir zamanda yapıldığı" bilgileri havada uçuşmaya başlamıştır.
Şimdi Pamukova kazasındaki gibi gerçek sorumluları gizlemenin yolu olarak yine kamu çalışan(lar)ı suçlanacak ve olayın gerçek sorumluları gizlenecek; ya da metrekareye şu kadar yağış düştü vs söylemlerle “fıtrat” denilerek soğumaya bırakılacaktır. Kaldı ki geçici yayın yasağının getirilmesi de suçüstü yakalanmanın bir refleks davranışıdır.
Meslek odaları olarak birçok alanda yaşanan veya yaşanması olası facialara dikkat çekmek için birçok kez uyarılarda bulunduk. Meslek odalarımızın dışında tutulduğu uygulamalar toplumun can ve mal güvenliğini tehdit etmeye devam edecektir. TMMOB olarak konunun detaylarına dönük incelemelerin ilgili meslek odalarımızca yapılacağı ve takipçisi olacağımızı kamuoyuyla paylaşırız. “