İSTANBUL (AA) - Vodafone, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesinde yer alan TİMAKADEMİ tarafından hayata geçirilen "10 İl-10 Ülke Hedef Pazar Projesi" kapsamında düzenlenen toplantılarda ihracatta dijitalleşmenin önemini anlattı.
Şirket açıklamasına göre, Türkiye'nin sürdürülebilir büyüme ve ekonomik kalkınma hedeflerine erişmesinde ihracatın itici bir güç olduğuna inanan Vodafone, sponsorları arasında yer aldığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesindeki TİM Akademi tarafından yürütülen "10 İl-10 Ülke Hedef Pazar Projesi" kapsamında düzenlenen toplantılarda bir yıl içinde 2 bin ihracatçı firma ile bir araya geldi.
Yarına Hazırım Platformu çatısı altında illerin ve işletmelerin dijitalleşme endekslerini hesaplayan Vodafone, bu skorlardan yola çıkarak ihracatçı firmaları dijital geleceğe hazırlayacak teknoloji çözümlerini paylaşarak, rekabette ayrışmalarını sağlayacak dijital ipuçları sundu.
Ülke ihracatında en fazla pay alan iller ile ülkeleri eşleştiren ve bu pazarlara olan satışlarını artırmayı amaçlayan "Hedef Pazarlar" toplantıları kapsamında; Gaziantep'te İngiltere, Adana'da Suudi Arabistan, Konya'da İran, Bursa'da ABD, Antalya'da Almanya, İzmir'de Polonya, Denizli'de İtalya, Ankara'da Çin, Kayseri'de Fransa ve İstanbul'da Birleşik Arap Emirlikleri pazarları mercek altına alındı.
Vodafone, Türkiye'nin 2016 yılında en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülke olan Almanya'ya ihracat yapan firmaların dijitalleşme skorunu yüzde 59, İngiltere'ye ihracat yapanların yüzde 58, İtalya'ya ihracat yapanların ise yüzde 51 olarak hesapladı.
ABD'ye ihracat yapan firmaların dijitalleşme skoru ise yüzde 62 ile 10 ülke arasındaki en yüksek skor. Toplantılar; Türkiye ve hedef ülkelerin iş dünyası, siyaset ve sivil toplum alanlarındaki önde gelen temsilcilerini de ihracatçı firmalarla buluşturdu.
-" İhracatta başarıyı getirecek çözüm dijitalleşme"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı M. Sinan Kızıldağ, ihracatta başarıyı getirecek, rekabette Türkiye'yi bir adım öteye taşıyacak çözümün teknolojiyi benimseme ve hızla dijitalleşme olduğunu bildirdi.
Değişen ve dijitalleşen yeni dünya düzeninde artık tüm dünyanın rakip olduğunu aktaran Kızıldağ, böyle bir düzende ancak uluslararası mobiliteyi yakalayarak kaynak verimliliğini sağlayabileceklerini dile getirdi.
Kızıldağ, bu yüzden ihracatçı firmaların yalnızca Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde "yüzde 100 yarına hazır ihracatçı" olmak zorunda olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti:
"Yani, yurt dışı ziyaretlerinde iletişime Türkiye'de gibi devam ederek, bulut çözümler ile her an her yerde şirket verilerine ulaşarak, üretim ve operasyonel süreçlerde teknolojik çözümleri kullanarak maliyet avantajı sağlamalı ve verimliliklerini artırmalılar. Ancak bu sayede Türkiye'nin ihracattaki başarı çıtasını yükseltebiliriz. Bu kapsamda, TİM'in öncülüğünde hayata geçirilen 'hedef pazarlar' toplantılarının Türkiye'nin global bir ekonomik güce dönüşmesi yolunda atılmış çok önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. Bu toplantılar sayesinde ihracatçı işletmelerimizin uluslararası pazarlarda aktif faaliyet göstermesi yolunda çok değerli bir sinerji yaratıldı. Vodafone Türkiye olarak biz de, ülkemizdeki yarına hazır işletmelerin sayısını artırma hedefiyle, ihracatçı firmalarımızın farklılaşan ihtiyaçlarına uygun teknolojik çözümler sunmaya devam edeceğiz."