TAHSİN TARHAN 47 MİLYON EURO’NUN PEŞİNİ BIRAKMIYOR
Tarhan “ Türkiye yerli otomobil yapabilir ancak uygulanan yöntem yanlış diye defalarca ikaz etmemize rağmen dinletemedik. Bugün gelinen noktada 5 farklı şirketle yeniden imzalar atıldı ve her şey sil baştan başladı. Pekiyi bu zamana kadar yerli otomobil üreteceğiz diye harcanan 47 milyon Euro’nun sorumlusu kim? Bu paralar nereye gitti? Kimin sorumluluğu vardı? Vatandaşın parasını, yetimin hakkını aramak için konu ile ilgili araştırma önergesi hazırladık. Gelip bize anlatsınlar. Bu marka batmış, buradan yerli otomobil çıkmaz dememize rağmen nasıl 47 milyon Euro’yu heba ettiklerinin hesabını versinler.” Dedi.
UMARIM BABAYİĞİTLER SAHTE KABADAYI ÇIKMAZ
Tarhan “ Her zaman söylüyorum. Bir kez daha yinelemekte fayda var. Türkiye bilgi, teknoloji, mühendislik ve insan bileşenleriyle birlikte elbette yerli bir otomobil yapabilir. Ancak yöntem çok önemlidir. Şeffaflık çok önemlidir. Yerli otomobilin nasıl yapılacağını tüm toplumun bilmesi gerekir. Devletlerin Şirketlerle imzaladığı bu tarz büyük projeler her zaman kamuoyu önünde ve şeffaf bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Maalesef 5 Babayiğit şirket denilerek imzalanan sözleşmede hangi şartların olduğunu bilmiyoruz. Özel sektöre ne gibi sözler verildiğini bilmiyoruz. Hangi imtiyazlar sağlanacağını bilmiyoruz. Örneğin bu 5 şirketten bir tanesi olan Turkcell daha önce otomobil mi üretmiş, yedek parça mı üretmiş? Otomobil teknolojisi mi üretmiş? Otomobil pazarından pay mı elde etmiş? Hayır. Bu durumda Babayiğitler umarım sahte kabadayı çıkmazlar demekten başka bir şey diyemiyorum” Dedi.
OTOMOTİVDE TEK BİR MARKA İLE BAŞARI SAĞLANAMAZ
Tarhan “Otomotiv sektöründe tek bir marka ve tek bir model araba yaparak başarı sağlayamazsınız. En az 3 farklı model üretmek gerekir. Türk toplumun gelir düzeyi, harcama dengesi, otomobil kullanım özellikleri göz önüne alınarak, gelişen teknolojiye ayak uyduracak. Çağı yakalayabilecek bir araç ile başarı sağlanabilir.” Dedi.