Millî Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Iğdır´da yaptığı konuşmada, Türkiye´de ne başarı varsa arkasında eğitim olduğunu, her ne eksiklik varsa onun da sebebinin eğitim olduğunu ifade ederek, "Eksiklikleri gidermenin yolu da eğitimden geçiyor. "Bugün her gördüğünüz 3 öğretmenden 2´si bizim dönemimizde atandı. Şimdi 20 bin öğretmenin mülakatı başladı, 5 bin öğretmene de mülakat açacağız haziran ayında. Allah nasip ederse 25 bin öğretmen aldığımızda bizim dönemimizde atanan öğretmen sayısı 610 bine yaklaşacak." Demesi eğitim için çok ciddi çalışmalar yapıldığının en büyük göstergesidir. Hepimizin bildiği ve savunduğu gibi bir toplumda eğitim en önemli unsurdur. Hükümetimizin önem verdiği konular arasında eğitimin en başta gelmesi de gelecek adına hepimiz için çok büyük önem arz ediyor.
MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü tarafından 2018 yılına ait yönetici görevlendirme tarihleri, değerlendirme süreçlerinin açıklanmasıyla heyecanlı bekleyiş başlarken gözler başvuru sonuçlarının açıklanması ve görevlendirme yapılacağı tarih 11 Hazirana çevrildi. Velilerle ve eğitimcilerle uyum içinde olan başarılı okul yöneticilerine sahip olan öğrenci velileri takdir ettiği yöneticilerle ilgili sabırsız bekleyişleri de sürüyor.
İKGM tarafından kurumlara gönderilirken Hamza Aydoğdu imzalı MEB 2018 yılı yönetici görevlendirmelerine ilişkin iş ve işlemlerin 22.04.2017 tarih ve 30046 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Görevlendirme Yönetmeliği Yönetmelik hükümleri dikkate alınarak titizlikle yürütüleceği belirtilmesi elbette olması gerekenlerin başında gelmelidir. Ancak eğitim camiasında yöneticilerle ilgili bence unutulmaması gereken özellikle altı kırmızı kalemle çizilmesi gereken bazı gerçekleri de görmezden gelmek çok doğru sonuçlar vermeyecektir.
Okul müdürü olan bir yöneticinin başarısını mülakat değil bence icraatları gösterir!
Yöneticilik ayrı bir sanattır, mülakatta başarılı olmak ayrı, masaya hâkim olup iyi bir yönetici olmak çok ayrı şeylerdir.
Okulların resmi internet sitesinin güncel etkinlik durumuna, öğrencinin eğitim kalitesine, düzenlenen etkinlikleriyle çeşitli ihtiyaçları karşılamak adına okul aile birliğinin kasasına bakmak bence bir yöneticinin başarısını görmek için yeterlidir!
Okullarda yöneticilik yapmak eğitim camiası için oldukça önemlidir.
Bir okul yöneticisi eğitimci, veli ve öğrencinin sorunlarına kısa sürede çözüm üretebiliyorsa,
Okulun başarılı olmasını sağlayabiliyorsa,
Öğrenci velisi, öğretmen arasında hassas olan köprüyü kurabiliyorsa,
Okulunda görevli Öğretmenlerin motivasyonunu yükseltebiliyorsa,
Okula sorunla giden bir veliyi okuldan çözüm üretip memnun edip uğurlayabiliyorsa,
Öğrenci Velilerini bağlı oldukları İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin yollarını aşındırmalarına meydan vermiyor çözüm odaklı görev yapıyorsa,
Bence gerçek yöneticilik, gerçek başarı, gerçek sınav, en önemli sözlü mülakat sonucu budur.
Mülakatta başarmak iyi yönetici olmak anlamına gelmediği gibi mülakatta kaybetmekte kötü yönetici anlamına gelmemeli. Elbette yöneticiliğin hakkını yaptığı icraatlarıyla verip, canla başla çalışanlarla yan gelip yatanlar ayırt edilmelidir. Bunu ayırmak sadece sözlü veya yazılı sınavla olmamalıdır.
Şahsım olarak bende rahmetli bir eğitimci torunu, bir veli olarak acizane düşüncelerimi dile getirirken elbette Millî Eğitim Bakanımız Sn: İsmet Yılmaz ve Devlet büyüklerimiz bu konuda gerekli özeni göstereceklerine de inancımız tamdır.